محسن فرزند ایران
محسن نامه
دو شنبه 21 دی 1394برچسب:, :: 16:55 ::  نويسنده : محسن موسوی

اختلال‌ هراس‌ و راههای درمان

اختلال هراس اجتماعی،اختلال هراس چیست؟،اختلال هراس (panic disorder)،اختلال هراس پانیک

درباره بیماری اختلال هراس چقدر می دانید؟؟بهتر است بدانبد اختلال‌ هراس‌ نوعی‌ اضطراب‌ شدید خودبه‌ خودی‌ که‌ حملات‌ آن‌ عودکننده‌ و غیرقابل‌ پیش‌بینی‌ می باشد است و  بیشتر این‌ حملات‌ 10-2 دقیقه‌ به طول‌ می‌انجامد ولی‌ بعضی‌ حملات‌ امکان دارد بیش‌ از 2-1 ساعت‌ نیز طول می کشد. لازم به ذکر است که این‌ نوع‌ اضطراب‌ با علایم‌ حمله‌ای‌ بروز می‌کند (اغلب‌ در حین‌خواب‌)، در حالی‌ که‌ در اضطراب‌ مزمن‌ (اضطراب‌ عمومی‌)، اضطراب‌ حالت‌ پایدار دارد.

اختلال‌ هراس‌،درمان اختلال‌ هراس‌

علایم‌ شایع‌ این بیماری چیست؟

علایم‌ جسمی‌ آن  تپش‌ قلب، تندی‌ ضربان‌ قلب‌، درد سینه‌ و کوتاهی‌ نفس، احساس‌ خفگی‌، تنفس‌ عمیق‌ و سریع‌،ضعف‌ یا حالت‌ سستی‌، غش‌ کردن‌ (گاهی‌)، تعریق‌ و لرزیدن‌ می باشد. و همچنین می توان به کرختی‌ و گزگز اطراف‌ دهان‌، دست‌ها و پاها گرفتگی‌ یا انقباضات‌ عضلانی‌ در دست‌ها و پاها احساس‌ پرپرزدن‌ پروانه‌ها  در معده اشاره نمود.علایم‌ روانی‌ رایج رد این بیماری عبارت است از :ترس‌ شدید از دیوانه‌ شدن‌ (از دست‌ دادن‌ مشاعر)؛ ترس‌ از مردن‌،احساس‌ وحشت‌،احساس‌ بی‌واقعیتی‌، قطع‌ ارتباط‌ با افراد یا اشیاء ا رمی توان نام برد.

اختلال‌ هراس‌،درمان اختلال‌ هراس‌

علل‌: بهتر است بدانید که دستگاه‌ هشدار دهنده‌ مغز به‌ نظر می‌رسد تحت‌تأثیر تعامل‌ پیچیده‌ عوامل‌ زیست‌شناختی‌، ژنتیکی‌، بیماری‌ها، داروها، و سابقه‌ شخصی‌ حوادث‌ ناگوار می باشد. عوارض‌ احتمالی‌ اختلال هراس را می شناسید:به وجود آمدن اضطراب‌ یا افسردگی مزمن‌،اختلالات‌ ترس‌، از قبیل‌ موقعیت‌ هراس‌ (ترس‌ هنگام‌ تنها بودن‌ یا قرار گرفتن‌ در مکان‌های‌ عمومی‌)و وابستگی‌ دارویی‌ را می توان نام برد.

اختلال‌ هراس‌،درمان اختلال‌ هراس‌

برای درمان باید به بررسی‌ سوابق‌ پزشکی‌ و معاینه‌ توسط‌ پزشک‌ و بررسی‌های‌ آزمایشگاهی‌ در صورت‌ لزوم‌ برای‌ رد کردن‌ سایر اختلالات‌ پرداخت. لازم به ذکر است که در مورد احساسات‌ خود با یک‌ دوست‌ یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ صحبت‌ کنید. این‌ اقدام‌ گاهی‌ اضطراب‌ شما را کمتر می‌کند.افکار و احساسات‌ اضطرابی‌ خود را به‌ طور روزانه‌ در یک‌ دفتر یادداشت نمایید. با بررسی‌ اطلاعات‌ ثبت‌ شده‌ علل‌ اضطراب‌ خود و راه‌حل‌های‌ احتمالی‌ آن‌ را ارزیابی‌ نماید.

اختلال‌ هراس‌،درمان اختلال‌ هراس‌

بهتر ایت بدانید که مصرف‌ کافئین‌ به‌ هر شکل‌ ( قهوه، چای‌، نوشیدنی‌های‌ غیرالکلی‌) را قطع‌ کنید. د رواقع با قطع‌ مصرف‌ این‌ نوشیدنی‌ها امکان دارد دچار علایم‌ محرومیت‌ نظیر سردرد یا خستگی‌ شوید، ولی‌ این‌ علایم‌ در عرض‌ چند روز برطرف می‌شوند.توجه به نکات ذکرشده شما را در درمان این اختلال یاری می کند.

اختلال‌ هراس‌ و راههای درمان

مطالب مرتبط:

اختلال‌ رشد بچه‌

چهار شنبه 16 دی 1394برچسب:, :: 19:45 ::  نويسنده : محسن موسوی

پیازچه و خواص آن

پیازچه به انگلیسی،پیازچه کوهی،پیازچه english،پیازچه خواص،پیازچه در بارداری

پیازچه برای بهتر شدن طعم غذاها اغلب استفاده می شود.بهتر است بدانید که علاوه بر این که این گیاه بسیار خوش مزه و خوش طعم است، دارای خواص تغذیه ای فراوانی نیز دارد.لازم به ذکر است که پیازچه مثل سیر و تره فرنگی از خانواده آلیوم است و پیاز آن قبل از این که به طور کامل رسیده شود از زمین چیده می گردد.

پیازچه،خواص پیازچه

فواید تغذیه ای پیازچه را می دانید: لازم به ذکر است که پیازچه خواص زیادی دارد که بیشتر آن ها مثل پیاز است. از خواص دارویی پیازچه می توان گفت :کاهش قند خون،کاهش کلسترول خون بالا،کاهش فشار خون بالا، کاهش خطر پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها و کاهش التهاب را می توان نام برد

پیازچه،خواص پیازچه

کوئرستین:این ترکیب موجود در پیازچه دارای فواید ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی می باشد. جالب است بدانید که پیازچه غنی از این ویتامین است. البته ویتامین C به ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از بدن در برابر بیماری های قلبی – عروقی، بیماری های چشمی و چین و چروک های پوستی محافظت می نماید.قابل ذکر است که از مواد مغذی دیگری که در پیازچه موجد است می توان به فیبر، منیزیم، ویتامین B6، پتاسیم و مس اشاره نمود.

پیازچه،خواص پیازچه

چگونه از پیازچه استفاده نمایید؟لازم به ذکر است که پیازچه دارای طعمی ملایم است که به عنوان یک سبزی چند منظوره می توان از آن در غذاهای مختلف استفاده نمود.در واقع هر دو قسمت حبابی شکل سفید رنگ و رشته های سبز رنگ پیازچه قابل مصرف می باشند.

پیازچه،خواص پیازچه
گفتنی است که همچنین، پیازچه های ریز و خرد شده را می توان درون سالادها، سُس ها و سوپ ها ریخت و یا این که آن را در غذاهایی مثل پیتزاها، ماکارونی ها و… استفاده کرد.بعضی افراد با پیازچه املت درست می کنند که بسیار خوشمزه است.پس پیازچه را در میان سفره هاتون فراموش نکنید.

پیازچه و خواص آن

مطالب مرتبط:

پیاز

موسیر

تره فرنگی

چهار شنبه 16 دی 1394برچسب:, :: 9:29 ::  نويسنده : محسن موسوی

ازگیل و خواص آن

ازگیل به انگلیسی،ازگیل ژاپنی،ازگیل وحشی، ازگیل خواص،ازگیل چیست

درباره ازگیل و خواصش چقدر می دانید؟

جالب است بدانید که ازگیل میوه‌ای عجیب و ناشناخته برای بیشتر مردم دنیا است. البته بعضی طعم آن را مشابه با انجیر، کامکوات و خرمای ایرانی می‌دانند و بعضی دیگر مزه ای مابین گلابی و زالزالک را به آن نسبت می‌دهند. در واقع ازگیل برای بسیاری از مردم دنیا عجیب و جذاب می باشد، آن را به عنوان میوه‌ای فانتزی می‌شناسند و قیمت بالایی هم دارد. ولی در ایران، عراق، ترکیه و بعضی کشورهای اروپایی به فراوانی پیدا می‌شود و البته یکی از معدود میوه‌هایی است که در فصل زمستان به بار می‌نشیند و میوه می دهد.
ازگیل،خواص ازگیل
ازگیل را چقدر می شناسید؟
لازم به ذکر است که ازگیل ابتدا به رنگ سفید است و با رسیده شدن به رنگ قهوه‌ای در می‌آید. واقعیت این است که این گیاه که در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا پیدا می‌شود، به سرعت فاسد می‌گردد و سرشار از پکتین می‌باشد. البته به همین علت برای تهیه انواع ژله، مارمالاد و مربا مناسب است. جالب است بدانید که درخت ازگیل برگ‌هایی به رنگ زرد و قرمز دارد و چوب این درخت خاصیت منحصر به فردی دارد و غیرقابل شکستن می باشد. قابل به ذکر است که ازگیل یکی از میوه‌هایی است که سرشار از پتاسیم می‌باشد و به همین علت برای افرادی که ابتلا  به فشارخون بالا می‌باشند، مناسب و مفیداست
ازگیل،خواص ازگیل
جالب است بدانید که ازگیل سرشار از مواد مغذی می باشد هر 100 گرم از میوه ازگیل دارای 43 کالری، انرژی می‌باشد. البته 100 گرم از میوه ازگیل همچنین، 5/0 میلی‌گرم روی، 5/0 میلی‌گرم منگنز، 2/7 میلی‌گرم آهن، 39 میلی‌گرم فسفر، 55 میلی‌گرم منیزیم، 73 میلی‌گرم کلسیم و 792 میلی‌گرم پتاسیم دارد. این ارقام نشان می‌دهد که ازگیل سرشار از مواد معدنی می‌باشد. همچنین ازگیل فاقد هرگونه چربی اشباع و کلسترول است و در آن 75 درصد آب و 21 نوع اسید چرب مانند استئاریک اسید، پالمتیک اسید، لینولئیک اسید و اولئیک اسید وجود دارد. د رواقع همچنین سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B1 و ویتامین B2 می‌باشد.
ازگیل،خواص ازگیل

ازگیل بر ضد سنگ کلیه می باشد بهتر است بدانید که اصلی‌ترین کاربرد ازگیل برای رفع مشکلات کلیوی می‌باشد زیرا آب مولکولی زیادی دارد و بدن را سم زدایی می‌ نماید در نتیجه به عنوان همکاری برای کلیه‌ها معرفی می‌ گردد.البته مصرف مداوم ازگیل دفع ادرار را تسهیل می‌نماید و سنگ‌های کلیوی را از بین می‌برد. بدنیست بدانید که برای از بین بردن سنگ‌های کلیوی علاوه بر میوه ازگیل، از جوشانده برگ ازگیل، نیز می‌توان استفاده نمود.

ازگیل،خواص ازگیل

خوب است بدانید که ازگیل سرشار از ترکیبات فنلی می‌باشد. در واقع این ترکیبات فنلی در بدن تبدیل به پلی فنل‌ها می‌شوند و برای تولید آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی به کار می‌روند. البته تولید پلی فنل‌ها یکی از سیستم‌های دفاع آنتی‌اکسیدانی در بدن برای مقابله با رادیکال‌های آزاد است. ازگیل سرشار از فنولیک اسید و فلاوونوئیدها می‌باشد و به عنوان یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی شناخته شده است. بهتر است بدانید که همان طور که می‌دانید مصرف میوه‌هایی با ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بالا مثل ازگیل موجب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به بسیاری سرطان‌ها می‌گردد.این میوه پر خاصیت در سرمای زمستان فراموش نکنید.

ازگیل و خواص آن

مطالب مرتبط:

عناب

زغال اخته

آلبالو

توت فرنگی

یک شنبه 13 دی 1394برچسب:, :: 9:44 ::  نويسنده : محسن موسوی

شاهدانه و خواص آن

شاهدانه خواص،شاهدانه نر و ماده،شاهدانه چیست،شاهدانه ماده،شاهدانه در بارداری

لازم به ذکر است که دانه شاهدانه، یکی از مغذی‌ترین و قابل هضم‌ترین مواد غذایی است که روی زمین موجود است. در واقع دانه شاهدانه سرشار از پروتئین،‌ اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب ضروری برای بدن می باشد. جالب است بدانید که دانه‌های شاهدانه دارای خواص تغذیه‌ای فراوانی هستند و منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای آمینه ضروری و نیز مواد معدنی نیز می باشندو برای بدن بسیار مفید است.

شاهدانه،خواص شاهدانه
بدنیست بداند که طبق نتایج تحقیقات، افرادی که به طور منظم دانه‌های شاهدانه را مصرف می‌کنند فشار خون و همچنین میزان کلسترول بد در خون آن‌ها با کاهش روبرو خواهد شدو فشار خون بالا نخواهند داشت. لازم به ذکر است که پروتئین و آنزیم‌های موجود در دانه‌های بدون پوست شاهدانه، از آن جا که موجب کاهش ورم و التهاب می‌شود کمک خوبی برای مبتلایان به آرتروز و همچنین درد مفاصل به شمار می رود. بهتر است بدانید که اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستید، شاهدانه را همراه با صبحانه میل نمایید. مصرف شاهدانه هنگام صبح و در وعده صبحانه، موجب احساس سیری طولانی طی روز در شما خواهد شد و به این ترتیب دیگر نسبت به خوردن غذاهای شور و شیرین اشتهای کاذب نخواهید داشت.

شاهدانه،خواص شاهدانه
خوب است بدانید که مصرف این ماده غذایی همچنین باعص تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز تنظیم هورمون‌ها خواهدگشت.بعضی از مبتلایان به بیماری ام اس برای رفع علائم مشکل خود، به طور قانونی از این دارو استفاده می‌کنند.جالب است بدانید که تحقیقات روی این گیاه برای تولید دارویی به عنوان درمان بیماری‌های ناتوان کننده سیستم عصبی بدن ادامه دارد. در واقع دانشمندان آمریکایی اعلام کرده‌اند ترکیب شیمیایی گیاه شاهدانه می‌تواند مانع گسترش سلول‌های سرطان سینه در بدن خواهد شد.

شاهدانه،خواص شاهدانه

شاهدانه خاصیت  ضد اسپاسم و انقباضات عضلانی دارد.بهتر است بدانید که مسهل است و در درمان یبوست کاربرد دارد.در واقع برای افرادی که دچار احتباس ادرار شده‌اند، کاربردی است.خاصیت ضد انگل معده دارد.در واقع در استعمال خارجی به ویژه روی تاول‌ها کاربرد دارد.

شاهدانه،خواص شاهدانه
جالب است بدانید که گیاه شاهدانه ارزش زیادی برای معالجه کزاز دارد.
بهتر است بدانید که  گیاه شاهدانه مسکن واقعی و موثری برای درد شکم و معالجه میگرن و درد اعصاب و روماتیسم است.

شاهدانه و خواص آن

مطالب مرتبط:

کنجد

هل

سیاه دانه

رازیانه

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها

نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: